تبلیغات
مرکز درمان مشکلات یادگیری ستایش دهگلان - برنامه ریزی آموزشی برای كودكان بیش فعال حواس پرت (قسمت دوم)

مطالب همکاران مرکز درمان مشکلات یادگیری ستایش دهگلان

درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

نویسندگان

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


نویسنده :ایوب کرمی
تاریخ:یکشنبه 14 مهر 1392-10:27 ب.ظ

برنامه ریزی آموزشی برای كودكان بیش فعال حواس پرت (قسمت دوم)



برای خواندن قسمت دوم روی این متن کلیک کنید

یا

به ادامه مطلب بروید
۱۹) معلم باید راهنمایی های دقیق و واضحی را به دانش آموزان ارایه دهد. كودكان حواس پرت و بیش فعال حواس پرت نیاز دارند كه حس كنند آزادند تا در رابطه با آنچه نفهمیده اند سوال كنند.

۲۰) آموزش دو به دو و دسته جمعی بهترین استراتژی آموزشی برای كودك حواس پرت یا بیش فعال حواس پرت است. یافته های تحقیقاتی نشان داده است كه آموزش دو به دو برای كودكان حواس پرت یا بیش فعال به طور قابل ملاحظه ای رفتار انجام تكلیف، سطح فعالیت و كارآیی آكادمیكی را توسعه می بخشد. اسلاوین ۱۹۸۳۳) گزارش می كند كه روش های آموزش دسته جمعی دارای اثرات مثبتی روی پیامدهای احساساتی و اجتماعی دارد. از قبیل احترام به نفس، ارتباط قوم ها (گفت وگوی تمدن ها) و پذیرش دانش آموزان معلول.

۲۱) معلمان نیاز دارند كه به طور موثر تكنیك های مدیریت بر خود را از قبیل خود فرانگری، خودآموزی و خود تقویتی، روی دانش آموز حواس پرت و یا بیش فعال حواس پرت اجرا كنند.

این كودكان نیاز دارند تا بیاموزند كه فعالیت هایشان را ثبت و ضبط كنند و مسوول اعمالشان باشند.این یكی از مهم ترین استراتژی های یك معلم است كه می تواند مجموعهء زندگی آن ها را توسعه بخشد.

۲۲) تقویت اجتماعی، یادگاری، تقویت كننده ها، تعهدات اجتماعی، تقویت كننده های فعالیتی و تقویت كننده های مثبت همگی استراتژی های مدیریتی رفتاری هستند كه در رفتار مدیریتی موثرند.معلمان باید خودشان را با این استراتژی ها آشنا سازند و آن ها را اجرا كنند. تقویت مثبت یك تكنیك مدیریتی كلامی در كلاس موثر است.

۲۳) چارچوب تعیین كنید و محدودیت ها را مشخص كنید و نظم و انضباط ملایم و بازخورد منطقی با بعضی از پیشنهادات و نظرات واقعی مناسب برای ایجاد رفتارهای مناسب فراهم سازید و به طور مداوم قوانین را تقویت كنید.

۲۴) اوقات بیكاری متناوب و پیش بینی شده را كه كودك ممكن است به عنوان پاداش خود در مقابل تلاش خود كسب كند ایجاد كنید. این عمل باعث كمك در افزایش توجه و انگیزهء كودك در مراحل اجرای تدریجی آموزش می شود.

۲۵) توجه كنید كه آیا كودك بیش فعال حواس پرت در زمان شلوغی از هماهنگ شدن با شرایط تفریحی عقب می كشد یا خیر. این عمل ممكن است مشكلات مراحل شنیداری و هماهنگی كه ممكن است به مداخلهء اضافی نیاز داشته باشد را مشخص كند.

۲۶) همواره به جهت پشتیبانی و حمایت اضافی با پرسنل و كاركنان مدرسه در ارتباط تنگاتنگ باشید.

۲۷) به كودك بیاموزید كه به خود پاداش دهد و خود را برای عمل خود (خود فعالی) تشویق كند. این عمل باعث تشویق و ترغیب كودك در زمینهء مثبت گرایی نسبت به خود می شود.

۲۸) از تكنیك های آموزش ایجاد توجه و جلب توجه مشاهدات، مهارت های خود صحبتی، توانایی آشكارسازی موفقیت در تلاش پرسنل و حل مشكلات استفاده كنید.

۲۹) از استراتژی های ساخت خود حرمتی كه مدل های نقشی مثبت و تصاویر مثبتی از آینده فراهم می سازد استفاده كنید. استعدادها، استقامت ها و توانایی ها را مشاهده كنید.

۳۰) روی مهارت های ارتباطی موثر، مهارت های اجتماعی، آموزشی دوبه دو و تقابلی، آموزش گروهی و درمان خانوادگی تاكید كنید.

۳۱) از كامپیوترها در آموزش پی در پی عملی (استفاده از كامپیوتر)، منابع آموزشی پرتحرك، هنرهای گویا، هوش مضاعف، كل زبان و فعالیت های جالب توجه استفاده كنید.

۳۲) به منظور ایجاد خودحرمتی بیش از این كه تنبیه كنید، پاداش بدهید.

۳۳) در صورتی كه پاداشی در تغییر رفتاری حركتی، موثر واقع نشد آن را تغییر دهید.

منبع: Educational planning.Co




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.