تبلیغات
مرکز درمان مشکلات یادگیری ستایش دهگلان - دانش آموزان ADHD ومشکلات یادگیری آنها

مطالب همکاران مرکز درمان مشکلات یادگیری ستایش دهگلان

درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

نویسندگان

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


تاریخ:سه شنبه 28 آبان 1392-08:59 ب.ظ

دانش آموزان ADHD ومشکلات یادگیری آنها

نیازهای کودکان ADHD با کمک اطرافیان وتمرین بیشتر آنها قابل تامین است.لذا معلم ودرمانگر اینگونه کودکان باید مثبت نگر،خوش بین،وحل کننده مسائل به صورت سازمان یافته باشند.وهیچ معلمی فراموش نکند که یادگیری این دانش آموزان باید ازنوع مشارکتی باشد که اگر جزاین باشد اینگونه دانش موزآن توانایی توجه وتمرکزوگوش دان به حرف معلم را نخواهند داشت اینجاست که به این گونه افراد برچسب مخل نظم کلاس خواهد خورد وچه بسا کمترمعلمی حاضر به پذیرش این کودکان باشد.
تاثیرات ADHD بر یادگیری:

1-شروع یادگیری(آموزش دادن  بدون تحریک هیجان این کودکان بی فایده خواهدبود)

2-تعامل بادیگران(این کودکان درقید وبند دوستی نیستند وگهگاهی باعث آزار بقیه حین تدریس معلم می شوند و معمولا زمانی اقدام به این کارمیکنند که جو کلاس برایشان یکنواخت وخسته کننده باشد تا هیجان معلم حین تدریس ادامه داشته باشد این کودکان مشتاق یادگیری خواهندبود.


3-ایستادگی روی تکلیف

4-دنبال نمودن جهت ها

5-کامل کردن یک تکلیف تا آخر

6-تولیدیک اثر کامل(نقاشی)

7-انتقال مطالب ازحافظه حسی (مطالب ومفاهیم نیازمند عبور ازحافظه حسی به حافظه کوتاه مدت هستند وتا مغهومی بطور محسوس ومجسم لمس نشود امکان یادگیری آن وجود ندارد.این کودکان به دلیل عدم تمرکز وپرت شدن حواس آنها حین ارائه به شکل یکنواخت وبدون مشارکت خودشان قادر به انتقال مطلب از حافظه حسی به کوتاه مدت نیستند(دارو درمانی-رفتاردرمانی وبرنامه غذایی در بسیاری موارد برای بهبود  یادگیری  این کودکان ضروریست).

8-سازماندهی تکالیف چند مرحله ای (این کودکان قادر به درک وانجام فرامین چندمرحله ای چه درخانه چه در مدرسه نیستند).

درپایان به معلمان ومربیان زحمتکش اینگونه کودکان بایدگفت:


همکار گرامی :اندکی صبر باید ،سحرنزدیک است


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.