تبلیغات
مرکز درمان مشکلات یادگیری ستایش دهگلان - مدارس ومعلمان چگونه باعث ایجاد رفتارهایی مشابه ADHD دردانش آموزان می شوند؟

مطالب همکاران مرکز درمان مشکلات یادگیری ستایش دهگلان

درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

نویسندگان

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


تاریخ:سه شنبه 28 آبان 1392-07:33 ب.ظ

مدارس ومعلمان چگونه باعث ایجاد رفتارهایی مشابه ADHD دردانش آموزان می شوند؟

شایدهیچ شغل وتخصصی دردنیای سراسر مملو ازنوآوری وتکنولوژی به اندازه حرفه معلمی وکارتدریس  نیازمند به خلاقیت وبروز بودن نداشته باشد .براستی اگرهدف ورسالت معلم فقط آموزش می بود شاید میشد به هرشکل ممکن وباهرمیزان اطلاعاتی مطالب ومفاهیم رابه مخاطب ارائه داد.اما وقتی پای تدریس به میان می آید ضرورت نوبودن ونوشدن روشهای تدریس طوری که بادنیای مخاطب سازگارباشد نمایان می شود.

براستی ما بعنوان معلم لازم است فارغ ازدغدغه هاومشکلات شخصی وبروکراسی وقوانین دست وپا گیر (جداول زمانبندی تدریس کتب).زمانی به تدریس
اقدام کنیم که هم خود آمادگی وهیجان تدریس مطلب موردنظرراداریم هم توان این را که با شوروهیجان دانش آموز را برای یادگیری به وجد بیاوریم که اگرجز این
باشد یادگیری درکارنخواهدبود.
لذا لازم است همکاران عزیز قبل ازتدریس هر مفهوم موارد ذیل رامد نظرداشته وسعی کنند آنرا بکاربندند:

1-روش اکثرمعلمین سخنرانی است واین درحالی است که میدانیم طبق روانشناسی یادگیری اکثردانش آموزان دریادگیری ارجحیت حرکتی،بصری دارند.

2-روش ردیف بندی دانش آموزان درکلاس گاهی باعث می شود بعضی افرادرا ازدید معلم مخفی نگه داشته وشیطنت نمایند.این شیطنت بعدها به انزوا تبدیل خواهدشد.

3-جوعاطفی کلاس اگرخنثی یاتنش زا باشد قطعاً نباید توقع یادگیری ازدانش آموز داشت.پس اینجاست که همکاران عزیز باید توجه داشته باشندتا ازجو عاطفی
حاکم برکلاس چه ازجانب خود چه ازجانب دانش آموز اطمینان حاصل نکردند تدریس انجام نداده وبه جلسه ای که آمادگی نسبی حاکم بود موکول گردانند.

4-نظم حاکم برکلاس با روش یادگیری مشارکتی که خستگی را به مقدارزیاد کاهش و وحافظه وتوجه را در دانش آموز افزایش می دهد منافات دارد. پس با آگاهی ازتاثیر مثبت مشارکت دانش آموز درهنگام تدریس مفاهیم بهتراست دروضع قوانین کلاس وتجدیدنظر کرده ومقداری آزادی عمل به دانش آموز داده شود.


5-معلمین گرامی گاهی  ناچارند تحت فشارهای اداری(جدول زمانبندی)تدریس خودرا سریعتر کرده تا همگام با برنامه تدوین شده حرکت کنند وتوجهی به همراهی دانش آموزان ننمایند اینجاست که غافل می شوند از تعداد قابل توجهی از دانش آموزانی که نیازبه زمان بیشتری برای یادگیری دارند.(طبق نظریه یادگیری ابینگهاووس) هر چه فرصت تدریس بیشتر باشد یادگیری باثبات تر خواهد بود وامکان بسط معنایی مفاهیم نیازمند تکرار و صرف زمان است).


با مطالبی که بیان شد امیدواریم همکاران اهداف  تدریس خود را صرفاً با نیاز دانش آموز همسو کنند وطبق اصل بسیار مهمی که در روانشناسی دکتر سیف ذکر شده که به (اصل رابین هود )مشهوراست تدریس خود را باضعیف ترین دانش آموزانی که نیازمند صرف زمان بیشترند هماهنگ کنند.


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.