تبلیغات
مرکز درمان مشکلات یادگیری ستایش دهگلان - رابطه تغذیه و ناتوانی های یادگیری

مطالب همکاران مرکز درمان مشکلات یادگیری ستایش دهگلان

درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

نویسندگان

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


نویسنده :ایوب کرمی
تاریخ:شنبه 11 آبان 1392-07:48 ب.ظ

رابطه تغذیه و ناتوانی های یادگیری

در صفحه 302 کتاب ناتوانی های یادگیری در مورد رابطه تغذیه درست واختلالات یادگیری می خوانیم:

پژوهش های زیست شیمی تغذیه ای  مبین وجود ارتباط مهمی بین رژیم غذایی و عملکرد مغزی است. بیش بود ویا کمبود برخی مواد و عناصر در رژیم غذایی روزانه بر عملکرد دستگاه عصبی مرکزی موثر است و بنابراین بررفتار به طور مستقیم اثر می گذارد.(فیشبین و مداسکی،1978)

در صفحه 302 کتاب ناتوانی های یادگیری در مورد رابطه اثرات تغذیه درست واختلالات یادگیری می خوانیم:

پژوهش های زیست شیمی تغذیه ای  مبین وجود ارتباط مهمی بین رژیم غذایی و عملکرد مغزی است. بیش بود ویا کمبود برخی مواد و عناصر در رژیم غذایی روزانه بر عملکرد دستگاه عصبی مرکزی موثر است و بنابراین بررفتار به طور مستقیم اثر می گذارد.(فیشبین و مداسکی،1978)

مسلم شده که کمبود پروتیین وکالری در اوایل زندگی می تواند تغییرات کالبد شناختی و زیست شیمیایی دائمی در مغز ایجاد کند. هوش در کوکان دچار سوء تغذیه  کاهش می یابد،و شواهد روز افزونی  وجود دارد دال براینکه سوء تغذیه به اختلال یادگیری  نیز منجر می شود. سوء تغذیه ی اولیه رشد بدن را در کل و رشد دستگاه عصبی مرکزی را به طور خاص مختل می کند. شدت آسیب با سن فرد دچار سوء تغذیه ،درجه و مدت سوء تغذیه ارتباط دارد.شش ماه اول زندگی دوره ی حساسی از نظر تغذیه ای است ، زیرا بیشترین تقسیم پس از تولد سلول های مغزی در این دوره رخ می دهد. آسیب های شش ماه اول احتمالاً دایمی است.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر